juli 2022
mån tis ons tor fre lör sön
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Storstädning

A & CO Perfekt städ lämnar skriftlig garanti på att eventuella avvikelser som kan framkomma vid besiktningstillfället kommer att åtgärdas av oss utan kostnad snarast.

Ingår:

  • Golv och mattor dammsugs och rengörs.
  • Persienner rengörs.
  • Rengöring av fria ytor och ytor högt upp exempelvis ovanpå skåp, hyllor, garderober och garderobsinredning.
  • Tömning av papperskorgar.
  • Dammtorkning av möbler och lampor.
  • Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor.
  • Avtorkning på eluttag och strömbrytare.
  • Rengöring av tak och väggar från damm och spindelnät.
  • Avtorkning av ventiler.
  • Rengöring av dörrar, snickerier och golvlister.

Badrum och toalett:

  • Rengöring av badkar, handfat, toalett och kakelväggar.
  • Tvättmaskin och torkskåp rengörs utvändigt.
  • Kranar och vattenledningar rengörs.
  • Speglar rengörs.
  • Avtorkning av belysning.
  • Rensning av golvbrunn.
  • Jacuzzi ingår inte!
  • Rengöring av vattenlås ingår inte!

Kök:

  • Kyl och frys rengörs utvändigt. Om rengöring bakom önskas ska dessa tas fram av kund och sättas tillbaka av kund.
  • Spis rengörs utvändigt. Om rengöring bakom önskas ska dessa tas fram av kund och sättas tillbaka av kund.
  • Kranar rengörs.
  • Avtorkning av köksfläkt och filter.
  • Skåp, lådor och bänkar rengörs utvändigt.
  • Diskmaskinen rengörs utvändigt.
  • Rengöring av vask.

       OBS!  Städning av invändiga ytor går att tilläggs beställas.

  • Fönsterputsning beställes separat. Om fönsterna har mer än 2 sidor behövs en extra bokning göras.

Inför storstädningen:

Glöm inte att dra ut kyl och frys om rengöring bakom önskas.

Befintliga skador måste rapporteras innan städningen påbörjas.

Fönsterputs samt städning av balkong, uterum, förråd, tvättstuga och garage kan du beställa separat.

Vid reklamation måste en arbetsledare komma ut på plats för att kontrollera innan åtgärd, vi rättar alltid till anmärkningen vid reklamationer, kompensation diskuteras om rättelse inte blivit bra. Reklamation eller skada ska alltid komma med bilddokument, annars kan vi inte ta på oss ansvaret.

Om det blir några anmärkningar på besiktningen av städningen så måste vi komma ut och rätta till felen och inte någon annan, annars gäller inte garantin. Det är det som är vår kompensation.

När ni fyller i offerten på vår webbsida så anger ni vilken status ni har på städningen, om ni har fyllt i till exempel normalt skick och vi kommer ut till er och det inte är normalt skick så kontaktar vi er från kontoret för att ändra priset på städningen.

När ni har mottagit vår orderbekräftelse vid bokning kan ni via vår hemsida logga in och se era bokningar. Ni loggar in med ert kundnummer som står i orderbekräftelsen och er mailadress.

 

Betalning

Betalning sker mot faktura. Fakturan skickas via mejl, om inget annat är överenskommet.

Fakturan skickas den första helgfria vardagen månaden efter utförd städning.

Storstädningen ingår i Hushållsnära Tjänster, som innebär att vi fakturerar bara halva 50% av kostnaden.

 

OBS!

Eventuella avvikelser godkänner vi snarast efter storstädningen.

Om du avbokar senare än sex arbetsdagar före bokad dag, utgår 50% debitering. Vid bokning av storstädning görs en sedvanlig kreditupplysning.

Om inget annat bestäms så börjar storstädningen kl. 8.00.